søndag 18. mars 2012

DVD-raid: NICOLAS CAGE-MARATON!





Nicolas Cage! Nicolas Cage. Hva er det å si om Nicolas Cage som ikke allerede er blitt sagt? Nic Cage er en fantastisk skuespiller, både som b-helt og stjernehelt, fra dumsnill godhjerta bondetamp til avdanka utspekulert narkodrittsekk - Nic Cage har gjort det meste og gjort det bra, ofte ut av karisma og sceneinnlevelse uten veiledning fra noen som helst andre enn seg selv.
   Dessverre har de yngre generasjoner vokst opp i en tidsalder der Nicolas Cage hovedsakelig har fokusert på dårlige action-ladde Hollywood-filmer som Next, Ghost Rider og Bangkok Dangerous. Enten har Cage hatt alvorlige gjeldsproblemer eller bare en elendig agent, men det er nå uansett slik han har endt opp i den tiden som skulle ha vært gullalderen av karrieren hans.
   Det hender en gang i skuddåret at han slår på stortromma, men vi vet alle at det er så mange trommesoloer han så gjerne skulle ha spilt. Nic Cage er dessverre blitt nedgradert til en aldri så liten vits på 2000-tallet og dette er jo ganske så trist.
   De nyere generasjoner kjenner kanskje ikke til den klassiske Cage, den helsprøe og totalt overhalende, tynnhårede mannen vi alle elsket og æret på 90-tallet. Kanskje de ikke har sett Wild at Heart. Kanskje de ikke har sett Leaving Las Vegas eller kanskje de til og med har gått glipp av The Rock, den eneste kompetente Michael Bay filmen noensinne laget.
   Den moderne Cage er ikke kjent for slikt, han er kjent som en kjedelig A4-helt som alle finner det lett å like, av grunner de ikke helt kan forstå. Heldigvis har 48-åringen slått ut håret ved et par tilfeller i nyere tid, noe som alltid er en fornøyelse for ihuggede fans som meg selv! Når denne mannen koser seg, ja, da koser jeg meg også.


Fra og med i morgen kommer jeg til å anmelde én Nic Cage-film hver dag i sju dager - ja til og med på torsdag. De er alle filmer jeg liker, noen bedre enn andre og noen kanskje mindre kjent enn resten, men de har selvfølgelig en viktig ting til felles, nemlig Nicolas Cage.
   Jeg vedlegger en link rett under med en herlig samling over-the-top, helsprø Nic Cage-øyeblikk, til din og min fornøyelse. I morgen setter jeg meg i tidsmaskinen og starter i år 1987 med en kultklassiker som aldri kan få nok skryt. Klikk dere inn, les og kos dere – eller bare se på bildene! Jeg kan passe på å legge ved noen morosamme noen.




 NICOLAS CAGE LOSING HIS SHIT

2 kommentarer:

  1. Han er kjempe flink:) Elsker filmene han spiller i:)

    SvarSlett
  2. Enig, uansett film, Nic Cage må være en av mine favoritter! :-) Skal prøve å få med noen av de beste denne uka! :-)

    SvarSlett