torsdag 30. august 2012

Hvil i fred, Tony Scott








I dag var en trist dag. Jeg fikk endelig internett i den nye leiligheten min og Tony Scotts bortgang den 19. august hadde gått meg hus forbi. 
   Tony Scott var en visjonær og en underholdningsviten mann, med hjerte og sjel for god action og spenning, intrigerende romanse og kald, brutal virkelighet. Filmer som The Hunger, Days of Thunder, Top Gun og The Last Boyscout viser Scott fra sin beste side og denne siden vil han bli husket for i mange, mange år fremover. True Romance er selvfølgelig toppen av kransekaka og ingen kan benekte det perfekte med dette episke mesterverket av en spillefilm, som har fått en plass i hjertene til utallige mennesker og inspirert så mange unge entusiaster. 
   Tony Scott var yngre bror av regissør Ridley Scott, hyllet over alle hauger, så talent for film er helt klart noe som lå i familien, men spesielt en ting klarte Tony aller best. Han leverte karismatisk action på en naturlig, menneskelig måte, uansett hvor over-the-top det måtte være, tok budskapet sitt med perfekt balansert alvorlighet og hadde det moro med film, på en måte alle kunne nyte denne gøyale kunstformen for. Tony Scott, hvil i fred.





I make a movie because it's something that inspires me (Tony Scott 1944-2012)

2 kommentarer:

  1. Dette hadde ikke jeg fått med meg heller. Selv om jeg har hvert på nettet den siste tiden. Jeg må virkelig begyne å følge med mer:) Hvil i fred, ja:) En dyktig og flink mann:)

    SvarSlett