søndag 11. november 2012

Universal Soldier: Day of Reckoning Trailer







REGI: John Hyams
MED: Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren, 
Scott Adkins, Kristopher Van Varenberg og Andrei Arlovski
GENRE: Action, sci-fi
SPILLETID: 114 minutter




De fire oppfølgerne til den populære action-klassikeren Universal Soldier har visstnok vært langt ifra like kule som sin opprinnelige forgjenger fra 1992. 2009’s Universal Soldier: Regeneration skal derimot ha vært nærmere den originale stilen, endelig med både Jean-Claude Van Damme og Dolph Lundgren tilbake i sine respektive roller, men led dessverre under det kjedelige faktumet at de to pottesure soldatene ikke lenger var hovedkarakterene i filmen, heller sidekarakterer i en døll action-film med alt for lite klokketid på skjermen. Jeg kan ikke bedømme alle disse oppfølgernes kvalitet for sikkert, ettersom jeg ikke har sett noen av dem utenom den første (som jeg elsker), dog, jeg kjenner selvfølgelig til konseptet med å dra en serie helt ut av fokus - så det er ikke vanskelig å forestille seg akkurat hvor skeis det kan ha gått.  Kanskje det hele forandrer seg med denne?



I'm all ears.


 
Ja, nå kommer vi altså til den nye Universal Soldier-filmen, for første gang i 3D og med undertittelen Day of Reckoning. Hvordan ser den ut på skalaen? Vel, den ser jo faktisk ganske identisk ut som hvordan jeg hører Universal Soldier: Regeneration utspilte seg. Det ser nemlig ut til at Van Damme og Lundgren egentlig er bi-roller, med alle sine største scener spot-lyst i traileren, for å gi inntrykk at de faktisk er hovedrollene, mens denne Scott Adkins-fyren (som gjorde sin mest kjente rolle i jævla X-Men Origins: Wolverine) er den egentlige hovedrollen i stedet. Hvorfor?! Hvem ved sine fulle fem kommer for å se Scott Adkins når filmen starter med ordene Universal Soldier?!


Nok om Scott Adkins. Hva handler egentlig Universal Soldier: Day of Reckoning om? Det er vanskelig å si, men for meg ser det ut til at kloning av eks-soldater kan være en viktig fraksjon av plottet. Det var ikke så mye mer å få med seg i traileren, bortsett fra kloning og den dritkule, skallede Jean-Claude Van Damme som selvfølgelig er den eneste som kan redde dagen (med hjelp av Scott Adkins)! Denne nye soldatfilmen har fått gode kritikker så langt, så jeg har vel ikke annet å gjøre enn å få sett de andre oppfølgerne og løpe på kino for å få med meg denne også. Litt Van Damme og Dolph Lundgren kan da ikke skade! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar