tirsdag 18. juni 2013

THE WOLF OF WALL STREET, et helsprøtt, psykedelisk pengeparty!







REGI: Martin Scorsese
MED: Leonardo DiCaprio, Jonah Hill, Matthew McConaughey , 
Jean Dujardin, Kyle Chandler, Jon Bernthal, 
Jon Favreau, Cristin Milioti og Rob Reiner
GENRE: Sort komedie
PREMIERE: 23. november




Motivasjonen har vært helt «bånn i bøtta» for tiden, spesielt siden jeg ikke har fått sjansen til å være så mye alene og skrive anmeldelser. Når jeg ikke er alene er jeg selvfølgelig opptatt eller i selskap med andre og klarer ikke å konsentrere meg - og når jeg først da får et par timer for meg selv liker jeg å bruke dem på å slappe av i stedet for å skrive. Men i stad så jeg tilfeldigvis traileren til den nye Scorsese-filmen The Wolf of Wall Street og jeg hadde ikke noe annet valg… HVA FAEN?!


Jeg vet ikke om noen i sitt rette ess klarer å se for seg hvordan denne filmen kommer til å bli! Jeg mener, har dere sett på traileren jeg linket til? HVA FAEN?! The Wolf of Wall Street ser ut som et doku-drama, en psykologisk thriller, en moderne MTV-fest og en wacky komedie fra 80-tallet, alt på en gang, inkludert dvergkasting! …Og den ser helt ubeskrivelig awesome ut! Hva faen! Scorsese slutter aldri å sjokkere, gjør han vel? Når jeg først hørte tittelen trodde jeg mester-regissøren skulle vende tilbake til mafia-scenen igjen, men der tok jeg visst like feil som når jeg trodde at Fink faktisk hadde Sam Worthington i hovedrollen. 








DiCaprio ser helt fantastisk ut i The Wolf of Wall Street! Karismaen hans spiser praktisk talt opp hele skjermen rundt ham i en brutal, barbarisk og over-the-top rolleprestasjon som ikke ser ut til å ligne grisen, for ikke å snakke om den gloriøse sveisen hans! Ja! Med det mente jeg at håret hans burde vinne en pris og en plass i leksikon som eksempel på ordet gloriøs! Ved siden av DiCaprio har vi Matthew McConaughey og Johan Hill, to skuespillere jeg alltid har hatt skikkelig sansen for! De ser ut til å sprite opp den syke humoren ytterligere i noe som ser ut som et psykedelisk mareritt utenfor all menneskelig forstand og fatte-evne.




Nå kan jeg ikke gjøre annet enn å vente til langt uti november, men den som er vant til å vente på noe helt uten om det vanlige finner som regel et eller annet å få tiden til å gå med på veien. Oi, det var litt av en munnfull! Det begynner visst å bli sent. Jeg liker imidlertid ikke det faktumet at The Wolf of Wall Street er filmet digitalt i stedet for på film. Scorsese gjorde dette med sin forrige film Hugo også, men denne var filmet i 3D, så det var på en måte greit. Nå forstår jeg ikke hvorfor! Scorsese burde vel klare å gjøre det på gammelmåten. Jeg mener, han er da nødt til å ha råd til det?


Men nok om det - siden motivasjonen min er lav, hvorfor ikke bare slå ut håret og ta en kortfattet trailer-måned? Jo, det er på sin plass. Enkelt for meg å skrive, lett for dere å lese, pluss at jeg alltid får frem hva jeg mener og står for uansett. Ingen taper, alle vinner. Nyt godværet og for guds skyld, se denne traileren!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar