mandag 14. mai 2012

Men In Black III Trailer







REGI: Barry Sonnenfeld
MED: Will Smith, Tommy Lee Jones, Josh Brolin, Emma Thompson, Alice Eve, Nicole Scherzinger,
Jemaine Clement, Bill Hader og Keone Young
GENRE: Action, science-fiction, komedie
SPILLETID: 1 time og 46 minutter





En skulle trodd Men In Black II var grunn nok til å oppgi dette artige tøysekonseptet, men likevel velger regissør Barry Sonnenfeld å dra den makabre popkornfesten et steg videre.


Den originale Men In Black fra 1997 er en helt kurant film, men er ikke et barndomsminne jeg personlig har noe bånd til. Joda, jeg så den som liten og jeg nøt den som liten - i sluttsesongen av det glade 90-tall - og dét var selvfølgelig lenge før jeg klarte å skille mellom god og dårlig kvalitet i effekter og historie. Med det sier jeg ikke effekter og historie er alt som får en film til å tikke, men jeg så Men In Black på nytt forleden og fant lite sjarm, kanskje ennå mindre engasjement.

Men In Black II er bare en blek kopi av forkommeren og ikke så utrolig mye dårligere enn den første som folk skal ha det til - selv om den har sine aspekter som er helt på trynet. Men In Black II er ikke noe å skrike hurra for, men den prøvde i det minste å sette spikeren i kista for serien. Holdt det ikke i det minste med 2 filmer? Må alt være en triologi nå til dags? Og når noe allerede er en trilogi må Hollywood på død og liv lage ennå en. Jeg må vel fint innrømme jeg heller vil ha Men In Black III enn Back to the Future Part IV.



Are you sure you want to get involved with this Josh?



Traileren er jo i grunn ganske underholdene selv om de billige dataeffektene er like dårlige. Morromannen Will Smith er som alltid et sjarmtroll og Tommy Lee Jones slenger mer enn nok skinke på grillen bare av å se i kamera. Med andre ord, alt er som før. Hvis noe virkelig skulle dra interessen min opp for denne filmen må det være Josh Brolin, en av tiårets råeste skuespillere. I denne pengemaskinen spiller han Tommy Lee Jones' karakter K som ung. Jepp, Men In Black III er nemlig annonsert som en tidsreise i 3 dimensjoner. Jeg vet ikke hvor mye dette var en dårlig 3D-vits som det var et hint til at jeg nok en gang skulle måtte nevne Inception i et Trailershow…

Men In Black III ser nok så ambisiøs ut, men så lite filmer jeg ser på kino for tiden er nok ikke denne den første jeg løper for se. Det skal for så vidt nevnes at jeg utenfor min egen vilje måtte sitte gjennom Rush Hour 3 hele tre ganger på kino, så hvis flaksen min gjør meg rett blir det nok drittfilm på meg i sommer. Hvis det er en alien-film jeg virkelig vil se i ferien må det jo være Promethus, som på alle måter skriker ut opplevelse! Vel, jeg har allerede snakket om Prometheus i mitt første Trailershow, så det får holde med det.



Det er nok ikke stort mer jeg kan si om den snart fullførte Men In Black-triologien. Om jeg skulle ha mektig uflaks i sommer får jeg trøste meg med Josh Brolin i svart dress og Jemaine Clement som superskurk. Ha en fin uke!




Bah, det var visst 3D... Jeg vet ikke hva som er verst, 3D eller kopiformaterte Inception-trailere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar