onsdag 14. mars 2012

The Hunger Games Trailer





REGI: Gary Ross
MED: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Elizabeth Banks, Liam Hemsworth, Woody Harrelson, Stanley Tucci og Donald Sutherland
GENRE: Science-fiction, action, drama



Det har vært mye hype rundt filmatiseringen The Hunger Games, som nå endelig står klar så vi kan få det overstått. Er boka god eller dårlig? Det aner jeg ikke, for jeg har aldri lest den, men kanskje jeg skal plukke opp kapittel 1 som bruker å ligge gratis ved skranken på kinocity i Drammen!


The Hunger Games ser ut til å bære likhetstrekk med filmer som The Running Man, den ikke så altfor gamle Gamer og Roger Cormans Death Race 2000, når det kommer til den futuristiske handlingen med dødelige tv-show. Denne kan bli bra, men det er vanskelig å si på traileren, vag som den er. Den gir oss ikke så mye stil å fordøye, bare et handlingsreferat som for å si: se hva for en grusom fremtid dette er! Du trodde nok først dette var Nazityskland, men dette er altså den fæle fremtiden heltene våre lever i!


Neida. Men det kunne vært spennende å se hvordan dette går, for lever filmen på pengefronten får vi helt sikkert oppfølgerne Catching Fire og deretter Mockingjay (mocking what?).



Jeg kommer ikke til å se The Hunger Games på kino, men kanskje jeg leier den på dvd når den kommer ut!




2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke lest boka, tenkt lenge på å lese den. Men lurte litt på å vente etter jeg har sett filmen, kanskje jeg ikke da blir så suffet over den:) Gleder meg til den kommer på kino og dvd/blu-ray:)

    SvarSlett
  2. Folk sier den er bra, så det ligger nok noe i det! :-) Hvis du ser filmen først er nok kjangsen mindre for at du blir skuffa, som du sier. Skulle på en måte ønske jeg så Harry Potter-filmene før jeg leste bøkene, men nå er det nok alt for sent!

    SvarSlett